Tefal Stoomgenerator Easycontrol GV7550

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 23 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal Stoomgenerator Easycontrol GV7550 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

M.J 29-04-2016

Stoomgenerator

Snel en kreukvrij je was wegstrijken. Past zich snel aan diverse soorten materiaal. zo verbrandt de zool van de strijkboud niet

mooie tulpen 29-04-2016

Had ik dit maar eerder geweten.

Sinds kort heb ik een zolder waar mijn strijkplank kan blijven staan bij de wasmachine. Ideaal dat daar nu ook deze stoomstrijkijzer bij staat.
Het apparaat schakelt automatisch over op een bij ieder materiaal passende stand dus nooit meer draaien aan een knop bij verschillende materialen.
Het strijkijzer op zich is gemakkelijk vast te houden, fijn in gebruik en helemaal niet zwaar. De kabel van het strijkijzer is ook voldoende lang.
Het bijvullen van het water gaat zelfs onder het strijken en is niet vaak nodig. Al met al een top-apparaat.

diny de laat 03-01-2016

ben nog tevreden, makkelijk in gebruik en resultaat naar behoren, strijkt goed en het is gemakkelijk dat je het strijkijzer niet op temperatuur hoeft in te stellen

diny de laat 15-09-2015

de stoom toevoer is te hoog waardoor het strijkgoed vochtig blijft.
het gebruiksgemak is prettig, mede doordat na tien minuten bij geen gebruik, de stroom toevoer stopt.

starfighterpiet 28-05-2015

Had altijd last van een vermoeide arm bij het strijken. Nu totaal geen last meer van. Strijkt alles glad zonder dat ik kracht moet zetten. ook hoef ik er niet op te letten of ik katoen of zijde strijkt, het strijkijzer past zich zelf aan. Had hier jaren eerder mee moeten beginnen.

diny de laat 28-05-2015

ik ben heel blij met deze stoomgenerator van tefal.
het strijken is nu een feestje, zo gemakkelijkker gaat het nu.
ook prettig dat de tefal express Easy Control GV7570 zichzelf uitschakeld als er meer dan 10 minuten niet gestreken wordt.
ik denk dat ik al zeker 20 jaar met strijkgenerators van tefal strijk, maar ik hoef nu niet meer bang te zijn dat ik de stekker niet heb uitgetrokken, wat soms weleens gebeurt.

wandabern 28-05-2015

mijn motivatie is.
dat dit mijn 3 de stoomstrijkijzer is,
wij willen niet meer anders
en promoten het andere ook aan.
gr.Antonie

corinnevangalen 28-05-2015

een groot voordeel dat hij zelf 'voelt' wat voor stof er gestreken wordt dus dat je nooit meer met een te hete bout een ander kledingstuk staat te strijken.

ILCATI 20-02-2015

Spijt dat we deze hebben gekocht. Hij heeft het een tijdje goed gedaan. Maar nu stoomt het niet niet ,maar produceert water ipv stoom.
Dat je zelf de temperatuur niet kan instellen is een groot nadeel.
Een miskoop dus.

riesmo 19-03-2016

Ook die van ons hield er na vier jaarmet dezelfde klacht mee op. Service van tefal belabberd.

eagle50 30-01-2015

Dit is onze 3e stoomgenerator, waaruit mag blijken dat de degelijkheid te wensen overlaat. Deze, de GV7550, maakt veel geluid tijdens het pompen, wat erg irritant is. Bij het begin van het strijken sputtert de machine eerst een hoop water, daarna niet meer. Die natte plekken zijn erg hindelijk. Een voordeel van dit type is 'het gevoel voor de stof'. Nooit een te hoge temperatuur, wat een voordeel is als je niet weet welke temperatuur bij de stof hoort.

Henscholten 28-01-2015

Ik heb deze voor mijn moeder van 79 gekocht, zij werken nog met 1 uit het jaar nul. Dus het was een gok.
Mijn moeder is super bij en kan perfect werken met dit strijkijzer. Helemaal geweldig.

Al's de ones defect gaat komen wij hem ook! Eerst willen wij get niet geloven maar het doet exact wat zij beloved. Kassel!

depewild 18-01-2015

Dit toestel doet me denken aan ons voorgaande (Calor) maar met
enkele verbeteringen o.a. automatische?? temperatuurinstelling,
eenvoudiger ontkalking, meer druk en stoomdebiet en vooral.. goedkoper. Werkt perfect en hopen op een langere levensduur dan
voorgaand toestel. Alleszins tevreden van deze aankoop.

Bernice3 15-01-2015

Ik gebruik stoomgeneratoren al sinds ze bestaan, voornamelijk van Philips en Tefal. Deze heb ik aan moeten schaffen omdat mijn vorige (met eenzelfde kalkopvangmechanisme) al na 2,5 jaar een lek in de tank bleek te hebben, waardoor de stoom ontsnapte. Erg gevaarlijk natuurlijk. Ik had hem op mogen sturen, maar een tank vervangen is natuurlijk een dure grap, net een half jaar uit de garantie maar geen enkele coulance van Tefal. Dat is me zwaar tegengevallen, vandaar dat ik deze handelswijze even met andere (potentiële) klanten wil delen, want zo star heb ik nog geen enkele leverancier/producent meegemaakt. Slechte service! Omdat ik niet zonder strijkijzer kan, had ik er al snel weer eentje aangeschaft van Tefal. Als ik deze starre opstelling van tevoren had geweten, zou ik zeker voor een ander merk hebben gekozen.

riesmo 19-03-2016

Dit herkennen wij. "zo star heb ik nog geen enkele leverancier/producent meegemaakt. Slechte service". Ook de onze was na slechts een paar jaar gebruik stoom lek.

Frumpie 26-11-2014

Wij hebben een vergelijkbaar apparaat: de Tefal stoomstrijksysteem Express Autoclean GV7470 van €189. Kan ik echter niet beoordelen. Enthousiast door onze vorige van Grundig, nu een Tefal. Autoclean. Met een vermogen van 2200 watt, een grote watertank van 1,7 liter en 120 g/min continu stoom. Na drie maanden: geen stoom. Keurig regelmatig ontkalkt als het lampje gaat branden. Terug naar tefal: "nee hoor, niets aan de hand", "ontkalkt u wel?". Getest in de winkel (prima service). Hij deed het weer. Een maand later: Stoomdruk is belabberd. Bijna €190 en dan nu al zo slecht? We hebben nog wel bewust Tefal gekocht.En nu? Ik ga uiteraard ook Tefal aanschrijven.

bep1953 12-07-2014

enorme tijdwinst, ligt fijn in de hand, niet te zwaar, je bent zo klaar met strijken en hoeft niet vlug bij te vullen, had eerst een Philips, maar die is al vlug na de garantie kapot gegaan. echt een aanwinst, kan het iedereen aanraden

ditshuim 02-07-2014

Tijdswinst door de flinke stoomdruk. T-shirts maar aan een kant strijken, dat had ik niet gedacht. Enige nadeel is dat er (als je lang strijkt en veel stoom gebruikt) waterdruppels onder aan de strijkplank hangen en soms zelfs op de grond vallen. Maar da's te overzien.

Pleeg45 21-05-2014

Strijken is een makkie met dit apparaat!
Ben er erg blij mee. Enig minpuntje: het snoer van de generator naar strijkijzer kan netjes opgeborgen worden. Komt echter precies uit bij het antikalkgedeelte. Moet dus wat prutsen,. maar het went wel. Ik heb ook gelijk een nieuwe strijkplankovertrek gekocht, de oude was aan vervanging toe en werd vochtig na een half uurtje strijken. Nu een brabantiaovertrek, speciaal voor stoomgeneratoren. Werkt super! Gekocht bij een witgoedzaak, Blookker e.d. hadden hem niet.

fracam107 24-03-2014

Net voor de jaarwisseling deze Tefal gekocht. Het wordt wellicht eentonig maar ook hier "Had ik veel eerder moeten kopen "
Kan alleen maar herhalen wat in de vorige reviews is medegedeeld.
Het aankoop bedrag dubbel en dwars waard.
Omtrent degelijkheid een 10 gegeven want de machine ziet er zeer degelijk uit en ik ga ermee met vertrouwen de toekomst in.

rjtheijnen 22-01-2014

Na lang twijfelen toch een stoomgenerator gekocht.
Voor dit product gekozen omdat je geen instel fouten kunt maken. 1 stand voor alle soorten stof. Nadeel apparaat is groter en zwaarder dan een gewoon stoomstrijkijzer. Voordeel het strijken gaat veel sneller en veel makkelijker.
Conclusie we hadden het veel eerder moeten aanschaffen.
Totaal geen spijt van onze aankoop. De prijs ben weegt niet op tegen het gemak.

Bijm 15-01-2014

Een goed werkende stoomgenerator. Ben erg tevreden. Voordelen: 1 stand voor alle stoffen, strijkt licht en een groot waterreservoir. Minpuntje is dat het apparaat in zijn totaliteit vrij zwaar is, maar daar merk je tijdens het strijken absoluut niets van.

Zabba24 08-01-2014

Dit mooie apparaat aangeschaft na een teleurstellende service van Philips. Snoeren zijn makkelijk op te bergen, strijken doet hij fantastisch. Fijn is ook dat je het strijkijzer op zijn achterkant kan wegzetten.

Wat ook heel fijn is dat de temperatuur niet meer ingesteld hoeft te worden. Het water is heel makkelijk bij te vullen onder het strijken. De strijkbout strijkt heel licht over de stof waardoor de complete strijk in no time is gedaan! Verder ziet het apparaat er heel degelijk uit, wat mij vertrouwen geeft voor een langdurig gebruik in de toekomst.

ekrijg 01-01-2014

Strijkt supersnel en licht, geen gedoe meer met kleine kannetjes om bij te vullen. Het strijkijzer is iets zwaarder dan een normaal strijkijzer maar door de stoom strijkt het veel lichter. Het resultaat is perfect, geen kreukel meer te bekennen. De opwarmtijd is twee minuten,dat lijkt lang maar in die tijd vouw je gewoon de andere was op. Van anderen hoor ik dat zij er al jaren met plezier mee strijken. Het is het geld meer dan waard.

ekrijg 21-04-2014

aanvulling na drie maanden gebruik: de stoom is zeer heet dus je moet goed uitkijken voor je handen. Het ontkalken is heel eenvoudig en heb ik nog maar een keer hoeven doen. Af en toe komen er wat grote druppels uit het strijkijzer.

YvonneS 03-07-2013

Top apparaat. Hogere prijs t.o.v. een normale strijkbout is het dubbel en dwars waard. Strijkt zeer snel en glad. Bovendien kun je ijzer ook verticaal houden en op die manier bijv. jasje stomen, door bout iets van stof af te houden. Wat ook super is, is dat je geen temperatuur meer hoeft in te stellen. Kortom: aanrader.